Zatímco na některé vozy se řidiči mohou spolehnout i po několika letech, některé modely jsou poruchovější. Možná vás nyní napadlo: je moje auto spolehlivé? jaké nejméně spolehlivé vozy jde koupit? Čtěte dál a zjistěte, kterých 15 nejnespolehlivějších aut je nyní na trhu! Pokud to ještě nevíte, spolehlivost je při koupi vozidla nesmírně důležitým aspektem. Rostou náklady na pořízení nového vozu, proto se může stát, že majitelé nemají na údržbu aut dostatečné množství finančních prostředků. A proto výrobci automobilů ztrácejí zákazníky, pokud se jejich vozy často porouchávají.
Jeden z předních britských poskytovatelů poprodejních záruk se rozhodl analyzovat spolehlivost více než 200 různých modelů ojetých automobilů. Za tímto účelem byla provedena analýza všech vozů, které měli ve své evidenci. Z pozorování byly vyřazeny modely, u kterých měli nedostatečně velký vzorek – méně než 100 záručních plánů. Také zařadili pouze vozidla, která byla mladší než deset let. Je zřejmé, že na žádný z vozů zahrnutých do tohoto průzkumu se již nevztahovala zbývající část záruky výrobce. Koneckonců, dodatečnou záruku je možné si koupit až po vypršení záruky výrobce.
Poskytovatel záruky analyzoval shromážděné údaje, aby pro každý vůz stanovil index spolehlivosti. V datech bylo uvedeno stáří a počet najetých kilometrů vozů, mohli zjistit, kdy se na nich vyskytly závady, průměrné náklady na jednu opravu a dobu, kterou oprava trvala. Díky všem těmto informacím se jim podařilo shromáždit dostatek údajů, na jejichž základě může každý vůz získat skóre až 100 bodů. Čím nižší je skóre, tím méně je vůz spolehlivý. Pokud chcete zjistit, kterých 15 vozů má nejnižší skóre, pak čtěte dál.
👉Číslo | 🚗 Model | ⏳ Rok | 💵 Průměrná cena opravy | 💰 Nejdražší oprava | ✅ Skóre spolehlivosti (0-100) |
---|---|---|---|---|---|
15 | Tesla Modes S | 2012 – 2022 | £1,003 | £4,401 | 33.5 |
14 | Ford Ranger | 2012 – 2022 | £1,246 | £13,994 | 33.4 |
13 | Audi A7 | 2012 – 2019 | £2,431 | £11,222 | 33 |
12 | Mercedes S-Class | 2012 – 2019 | £1,004.23 | £16,277 | 32.8 |
11 | Peugeot RCZ | 2012 – 2015 | £1,040 | £6,593 | 32.2 |
10 | BMW M5 | 2012 – 2019 | £2,125 | £10,129 | 30.8 |
9 | Mazda CX-5 | 2012 – 2022 | £1,784 | £5,777 | 29.6 |
8 | Bentley Continental GT | 2012 – 2018 | £2,237 | £6,227 | 29.1 |
7 | Audi Q7 | 2012 – 2020 | £1,345 | £8,719 | 25.7 |
6 | Porsche Cayenne | 2012 – 2018 | £1,496 | £6,360 | 24.9 |
5 | BMW X6 | 2012 – 2019 | £2,079 | £9,613 | 23.6 |
4 | Porsche Panamera | 2012 – 2019 | £1,617 | £10,785 | 23.4 |
3 | Range Rover Sport | 2012 – 2019 | £1,767 | £22,358 | 23.1 |
2 | BMW M3 | 2012 – 2019 | £2,123 | £12,115 | 21.4 |
1 | Range Rover | 2012 – 2019 | £1,607 | £23,890 | 20.2 |
33.5/100
Patnáctým nejméně spolehlivým autem na seznamu je Tesla Model S, má skóre 33,5 ze 100. Ano, je nabitý technologiemi, ale vyšlo najevo, že některé z těchto technologií trpí velkou poruchovostí, zejména když zjistíte, že nejčastějším problémem byla podle poskytovatele záruky elektrická závada. Konkrétně se jednalo o závadu na systému centrálního zamykání. Přesně tento problém jsem u Tesly modelu S zažil, podle poskytovatele záruky je průměrná cena opravy 1003 liber. Nevypadalo to, že bych s tím mohl něco dělat, protože model S se začal třepat. Možná to zní jako hodně peněz, ale je to mnohem méně peněz než kolik nejdražší oprava, kterou musel poskytovatel záruky zaplatit, a to 4 401 liber za problém s odpružením.
33.4/100
Na 14. místě je předchozí generace pickupu Ford Ranger, která získala 33,4 bodů ze 100. Tyto vozy jsou docela odolné. Testoval jsem několik vozů Ford Ranger v terénních bitvách a přetahování lanem a nikdy se mi na autě nic nezlomilo ani neupadlo. Pak ale poskytovatel záruky zjistil, že nejčastější závadou tohoto pick-upu je ventil recirkulace výfukových plynů. V případě, že se rozbije nebo ucpe, má to vliv na výkon motoru a produkuje více emisí. Oprava problému stála 1 246 liber. V průměru nejdražší oprava se týkala závažnější závady motoru. Ta nakonec stála 13 994 liber. Pro představu, to je více než polovina ceny nového Fordu Ranger.
33/100
Audi A7 se podle dat poskytovatele záruky umístilo na 13. místě tohoto žebříčku se skóre 33 bodů ze 100. Nejčastější problém těchto vozů je u vstřikovačů paliva a jeho oprava stojí v průměru 2 431 liber. Nejdražší opravu poskytovatel záruky zaznamenal u Audi A7, a to závadu převodovky, jejíž odstranění stálo 11 222 liber.
32.8/100
Na 12. místě se umístil Mercedes třídy S. Nejnovější model je příliš velkou novinkou na to, aby se dostal do seznamu, ale data poskytovatele záruky zahrnují minulou a předminulou generaci, které získaly za spolehlivost dohromady 32,8 bodů ze 100. Nejčastější problém těchto vozů souvisí s jejich elektrickými systémy a jeho oprava stojí v průměru 1 004,23 GBP. Nejdražší závadou však byl podle poskytovatele záruky problém s motorem. Oprava u tohoto konkrétního vozu stála 16 277 liber na díly a práci. Zatím seznam obsahuje velká osobní auta a pickupy.
32.2/100
Na 11. místě se však umístil Peugeot RCZ. Tento dvoudveřový vůz získal v průzkumu poskytovatele záruky 32,2 bodů ze 100 možných. Ukázalo se, že nejčastější problém těchto vozů souvisí s turbodmychadlem, jehož oprava stojí v průměru 1 040 liber; nejdražší účet za opravu však majitel dostane, pokud má problém s motorem, jehož oprava stála 6 593 liber. Možná si teďka říkáte: „vždyť jsou tyto částky nižší než u Mercedesu třídy S na 12. místě“. Ano, ale tyto žebříčky berou v úvahu pravděpodobnost výskytu závady na voze i náklady na opravu a Peugeot měl větší pravděpodobnost výskytu závady než Mercedes.
30.8/100
Na desátém místě je BMW M5. Patří sem starší modely současné generace F 90 a předchozí generace modelu F10. Společně získaly dohromady 30,8 bodů ze 100. Z údajů poskytovatele záruky vyplynulo, že nejčastější problém u vozu M5 se týká palivového systému a jeho odstranění stojí v průměru 2 125 liber. Nejdražší oprava M5 byla mnohem závažnější; jednalo se o problém u jednoho z řetězů rozvodů, jehož oprava stála 10 129 GBP.
29.6/100
Japonské vozy jsou pověstné svou neuvěřitelnou spolehlivostí. Ovšem výjimka potvrzuje pravidlo. 9. místo na tomto seznamu patří Mazdě CX-5. Aktuální vůz a vůz předchozí generace získaly v průzkumu poskytovatele záruky za spolehlivost dohromady 29,6 bodů ze 100 možných. Zjistili, že nejčastější problém těchto vozů se týká turbodmychadla a oprava nejdražší závady na Mazdě CX-5 stojí v průměru 1 784 liber. Zaplatit za opravu motoru by však stálo 5 777 liber. Tento vůz má nižší průměrnou částku za opravu než BMW M5 na 10. místě. Jedním z důvodů, proč má horší skóre spolehlivosti, je však to, že poskytovatel záruky zjistil, že je větší pravděpodobnost, že se CX-5 pokazí.
29.1/100
Další na seznamu je předchozí generace Bentley Continental GT, která se umístila na 8. místě s hodnocením spolehlivosti 29,1 bodů ze 100. Je to vlastně ale obrovské zlepšení oproti výsledkům modelu GT v průzkumu poskytovatele záruky v roce 2020, kdy jej vyhodnotili jako nejnespolehlivější ojetý vůz, který jste si mohli koupit. Tehdy se stejně jako v tomto průzkumu pak nejčastější závada týkala elektrického systému vozu. Oprava těchto problémů stála Bentley v průměru 2 237 liber. To už je opravdu vysoká částka, ale je to mnohem méně než nejnákladnější oprava zaznamenaná poskytovatelem záruky, která se týkala jednoho z turbodmychadel vozu a jejíž odstranění stálo 6 227 liber.
25.7/100
Dalším modelem je Audi Q7, konkrétně první generace a předfaceliftovaná verze současného modelu Q7. Tyto vozy získaly kombinované skóre spolehlivosti 25,7 bodů ze 100. Nejčastější problémy těchto SUV jsou s elektrickými obvody a jejich oprava stojí v průměru 1 345 liber. Dle dat poskytovatele záruky jsou nejdražší opravy u modelu Q7 mnohem závažnější a týkají se se vačkových hřídelí motoru. Ty ovlivňují, kdy se otevírají ventily, aby se do motoru dostal vzduch a výfukové plyny ven. Celkově stojí odstranění tohoto problému 8 719 liber.
24.9/100
Na šestém místě je předchozí generace Porsche Cayenne. Tento vůz dosáhl podle údajů poskytovatele záruky skóre spolehlivosti 24,9 ze 100 možných. Tento vůz má podobný základ jako starší Audi Q7, takže není příliš překvapivé, že oba mají problémy s elektrickými systémy. V průměru byl účet za opravu u modelu Cayenne o něco vyšší než u Audi Q7. Oprava byla v průměrné výši 1 496 liber, což ještě není tak šílené, protože nejdražší účet za opravu Porsche se týkal závady motoru a jeho odstranění stálo 6 360 liber.
23.6/100
Páté místo na seznamu patří dalšímu sportovnímu SUV, opět německému vozu, BMW X6. Současný model je příliš velkou novinkou na to, abychom ho mohli do průzkumu zahrnout, takže tyto data obsahují informace pouze o předchozí generaci a úplně první X6, které získaly dohromady 23,6 bodů ze 100. Průměrný účet za opravu těchto vozů činil 2 079 liber, nejčastější závadou byl problém s odpružením. Nejdražší oprava přišla na 9 613 liber za opravu vadného palivového systému.
23.4/100
Hned za BMW X6 je na čtvrtém místě další německý prémiový vůz, Porsche Panamera. Konkrétně nyní mluvíme o modelu první generace a bereme v úvahu všechny verze současného vozu. Dohromady získaly 23,4 bodu ze 100 možných. Je to další případ luxusních vozů s běžnými problémy s elektronikou. Průměrné náklady na vyřešení některého z těchto problémů činily 1 617 liber. Nejdražší problém na Panameře, který poskytovatel záruky zaznamenal, se týkal vadného rozvodového řetězu, jehož odstranění stálo 10 785 liber.
23.1/100
Bronzové místo patří prvnímu britskému autu na seznamu, Range Rover Sport. Nemluvím o zcela novém modelu, který byl právě představen. Zajímá nás starší verze předchozí generace, Range Rover Sport, a úplně první model, který byl v prodeji do roku 2013. Dohromady získal v průzkumu spolehlivosti poskytovatele záruky 23,1 bodu ze 100 možných. Nejčastější problémy s těmito vozy souvisí s jejich odpružením a průměrná oprava vozu Range Rover Sport činila podle poskytovatele záruky 1 767 liber. Nejdražší účet však byl vystaven za problém s motorem a jeho oprava stála 22 358 liber.
21.4/100
Druhým nejméně spolehlivým vozem na tomto seznamu je BMW M3, neboli předchozí generace F80 a starší modely E90. Tyto staré modely M3 získaly za spolehlivost pouhých 21,4 bodů ze 100 možných. Nejčastější problém podle poskytovatele záruky souvisí s elektrickým systémem v autě, konkrétně s tělesem škrticí klapky. Průměrné náklady na opravu M3 se vyšplhaly na 2 123 liber. Přesto byla nejnákladnější opravou oprava převodovky vozu ve 12 115 liber.
20.2/100
Nakonec tu máme nejnespolehlivější ojetý vůz, který si v současné době můžete koupit, a to předchozí generaci Range Roveru, jejíž spolehlivost dosáhla pouze 20,2 bodů ze 100. Průměrný účet za opravu nebyl extrémně vysoký, pouze 1 607 liber. Nejčastějšími problémy byly všechny elektrické závady, ale u jednoho konkrétního vozu se vyskytl tak závažný elektrický problém, že si jeho odstranění vyžádalo 23 890 liber za díly a práci.
Není třeba dodávat, že všechny tyto vozy mají velmi nízké hodnocení. Možná je vhodné dvakrát si rozmyslet, jestli si některý z nich koupit, nemluvě o nákladech na opravu, které v některých případech dosahují až 20 000 liber. Mnoho automobilek chce vytvořit modernější vozy s větším množstvím elektroniky a konektivity a celý proces dělá kvapně. Tím však vznikají jen další problémy, protože nejsou provedeny správně a mnoho majitelů vozů si stěžuje, že ačkoli se mnohé z těchto high-tech funkcí hodí, velmi často mají tendenci selhávat a nejsou schopny běžně fungovat.