Jeden z předních poskytovatelů poprodejních záruk se rozhodl analyzovat spolehlivost více než 200 různých modelů ojetých automobilů. Za tímto účelem byla provedena analýza všech vozů, které měli ve své evidenci. Z pozorování byly vyřazeny modely, u kterých měli nedostatečně velký vzorek – méně než 100 záručních plánů. Také zařadili pouze vozidla, která byla mladší než deset let. Je zřejmé, že na žádný z vozů zahrnutých do tohoto průzkumu se již nevztahovala zbývající část záruky výrobce. Koneckonců, dodatečnou záruku je možné si koupit až po vypršení záruky výrobce.
Tímto jim zůstalo 200 různých modelů vozů v průzkumu. Poskytovatel záruky analyzoval shromážděné údaje, aby pro každý vůz stanovil index spolehlivosti. V datech bylo uvedeno stáří a počet najetých kilometrů vozů, mohli zjistit, kdy se na nich vyskytly závady, průměrné náklady na jednu opravu a dobu, kterou oprava trvala. Získali tak data, na jejichž základě může každý vůz získat skóre až 100 bodů. Čím vyšší je skóre, tím je auto spolehlivější. Nyní se podíváme na nejspolehlivější auta.
👉 Číslo | 🚗 Model | ⏳ Rok | 💵 Průměrná cena opravy | 💰 Nejdražší oprava | ✅ Skóre spolehlivosti (0-100) |
---|---|---|---|---|---|
15 | Fiat 500L | 2012 – 2018 | £552 | £1,880 | 78.7 |
14 | Toyota RAV 4 | 2013 – 2018 | £847 | £2,056 | 79.2 |
13 | Toyota Yaris | 2012 – 2020 | £796 | £3,107 | 79.8 |
12 | Renault Kangoo | 2012 – 2020 | £576 | £1,173 | 80.1 |
11 | Honda Civic | 2012 – 2021 | £631 | £3,056 | 80.7 |
10 | Peugeot 107 | 2012 – 2014 | £435 | £1,100 | 81.6 |
9 | Hyundai i20 | 2012 – 2017 | £520 | £2,361 | 82.5 |
8 | Suzuki Alto | 2012 – 2105 | £329 | £734 | 83.9 |
7 | Kia Rio | 2012 – 2017 | £528 | £1,655 | 84.9 |
6 | Kia Cee’D | 2012 – 2018 | £485 | £1,914 | 85 |
5 | Toyota Aygo | 2012 – 2022 | £376 | £1,339 | 85.5 |
4 | Mazda MX-5 | 2012 – 2015 | £342 | £587 | 86.5 |
3 | Toyota Auris | 2012 – 2018 | £768 | £1,842 | 89.7 |
2 | Mazda 2 | 2012 – 2022 | £319 | £2,422 | 89.9 |
1 | Honda Jazz | 2012 – 2020 | £420 | £974 | 93.7 |
78.7/100
Na 15. místě se umístil Fiat 500L. Získal 78,7 bodů ze 100 možných. Nejčastější problém Fiatu 500L je spojka. Průměrné náklady na klenbu spojky u Fiatu 500L vyšly na 552 liber. Nejdražší oprava, kterou musel poskytovatel záruky na Fiatu 500L uhradit, však byla ve výši 1 880 liber a také šlo o spojku.
79.2/100
Na 14. místě je Toyota RAV 4 předchozí generace se skóre 79,2 bodů ze 100. Je tedy o něco spolehlivější než Fiat. Nejčastější problém této verze Toyoty RAV 4 se týká vstřikovačů paliva, průměrné náklady na opravu jsou 847 liber. Nejdražší oprava u Toyoty RAV 4, kterou musel poskytovatel záruky zaplatit, byla 2 056 liber za opravu motoru.
79.8/100
Na 13. místě se umístila Toyota Yaris předchozí generace se skóre 79,8 bodů ze 100. Do těchto dat nepatří nejnovější vůz ani výkonný GR Yaris, oba jsou příliš nové. Nejčastější problém těchto vozů souvisí s jejich elektrickými systémy a jejich oprava stojí v průměru 796 liber. Nejdražší oprava Toyoty Yaris dosáhla 3 107 liber, a to za opravu vadné převodovky.
80.1/100
Na 12. místě je současná generace Renaultu Kangoo. Získal 80,1 bodů ze 100. Nejčastější problém těchto vozů je spojen s jejich elektroinstalací, průměrné náklady na opravu jsou 576 liber. Stejně jako u Yarisu byla jejich nejdražší opravou oprava převodovky, která přišla na 1 173 liber.
80.7/100
Na 11. místě jsou předchozí dvě generace Hondy Civic. Dohromady získaly 80,7 bodů ze 100. Nejčastější problém těchto vozů se týkal klimatizačního systému, přičemž průměrné náklady na jeho opravu činily 631 liber. Nejdražší oprava Hondy Civic, kterou musel poskytovatel záruky uhradit byla ve výši 3 056 liber. Šlo o opravu vadného palivového systému vozu.
81.6/100
Na desátém místě je Peugeot 107, který se již neprodává. Získal 81,6 bodů ze 100. Nejčastěji měl vůz problémy s elektrickou soustavou. Průměrné náklady na opravu byly ve výši 435 liber. Nejdražší oprava jednoho z těchto vozů přišla na více než 1 100 liber, konkrétně 1 128 liber. Tato vysoká částka byla vyplacena za výměnu vadné spojky.
82.5/100
Deváté místo patří dvěma předchozím generacím modelu Hyundai i20, které byly ohodnoceny 82,5 body ze 100. Nejčastější problémy se opět týkaly elektrické soustavy a u těchto verzí Hyundai i20 činily průměrné náklady na jejich opravu 520 liber. Nejdražší oprava jednoho z těchto levných hatchbacků se vyšplhala na více než čtyřapůlnásobek této částky, konkrétně v jednom případě i20 potřebovala opravu komponentů zavěšení v hodnotě 2 361 liber.
83.9/100
Na 8. místě je Suzuki Alto, které získalo 83,9 bodů ze 100. Nejčastějším problémem je opět elektrika. Průměrné náklady na opravu Suzuki jsou však nižší než u již zmíněných modelů aut, vyjdou na 329 liber. Nejdražší oprava vozu Suzuki Alto se týkala problému s rozvodovým řemenem. Rozvodový řemen řídí pohyb vzduchu a výfukových plynů v motoru. Přesto odstranění tohoto problému stálo 734 liber.
84.9/100
Na sedmém místě se umístila předchozí generace modelu Kia Rio s hodnocením 84,9 bodů ze 100. Nejčastější závada je u převodovky, oprava stála v průměru 528 liber. Nejdražší závadou modelu Rio bylo turbodmychadlo, jehož oprava přišla na 1 655 liber.
85/100
Na 6. místě se umístila předchozí generace modelu Kia Cee’D a obdržela 85 bodů ze 100. Nejčastější závada na těchto vozech se týkala zavěšení ložisek kol s průměrnou cenou opravy 485 liber. Nejdražší oprava na voze Kia Cee’D zařazeném do průzkumu přišla na 1 914 liber za opravu převodovky.
85.5/100
Další v pořadí jsou dvě předchozí generace Toyoty Aygo, které se umístily na 5. místě a dostaly skóre 85,5 bodů ze 100. Nejčastější závada vznikala na alternátorech, přičemž průměrné náklady na opravu dosáhly 376 liber. Nejdražší opravou však byla oprava spojky modelu Aygo za 1 339 liber.
86.5/100
Na 4. místě se umístila předchozí generace Mazdy MX-5, známá také pod názvem NC, s výsledkem 86,5 bodů ze 100. Nejčastější závada těchto vozů souvisí s jejich odpružením, průměrná cena opravy byla 342 liber. Nejdražší oprava Mazdy MX-5, kterou musel poskytovatel záruky uhradit, se však týkala klimatizačního systému vozu, jehož oprava stála 587 liber.
89.7/100
Nyní se dostáváme ke třem nejspolehlivějším ojetým vozům a bronzovou příčku obsadila Toyota Auris, což je vůz, který nahradil současnou Corollu. Získala 89,7 bodů ze 100 možných. Ukázalo se, že nejčastější problém u těchto vozů souvisí s jejich převodovkou a průměrné náklady na opravu činily 768 liber. Nejvyšší účet za opravu se opět týkal převodovky Aurisu a vyšel na 1842 liber.
89.9/100
Na druhém místě je Mazda 2, model současné generace a předchozí generace, se skóre 89,9 bodů ze 100. Nejčastěji je nutné opravovat odpružení vozu, průměrné náklady na opravu činí 319 liber. Největší oprava však byla mnohem nákladnější. Jeden vůz měl vadné čerpadlo posilovače řízení, jehož oprava stála 2 422 liber.
93.7/100
Nejspolehlivějším ojetým vozem, který si můžete koupit, je Honda Jazz, konkrétně dvě předchozí generace. Získaly neuvěřitelných 93,7 bodů ze 100, vidíme tak oproti vozu na druhém místě poměrně velký skok. Nejčastější závada těchto vozů Honda Jazz se týká centrálního zamykání, oprava stojí v průměru 420 liber. Ani tyto vozy ale nejsou dokonalé, protože nejdražší účet za opravu, který poskytovatel záruky u těchto generací Hondy Jazz zaznamenal, se týkal klimatizačního systému a vyšel na 974 liber.
Spolehlivé vozy jsou nejlepší volbou pro řidiče, kteří chtějí inteligentně investovat své peníze a vyhnout se problémům. Díky detailně prověřenému vozu se vyhnete zbytečným nákladům do budoucna a peníze můžete věnovat investicím, které jsou pro vás opravdu důležité.
Spolehlivost vozu je určena počtem poruch a problémů, se kterými se v průběhu času potýká. O automobilu můžeme říci, že je spolehlivý, pokud je ve srovnání s ostatními odolnější a s sebou nenese vysoké výdaje na jeho údržbu a opravy. Doufám, že vám tento článek umožní seznámit se s některými z nejlepších ojetých a nejspolehlivějších automobilů